rabobank clu sup 2022.png

Rabobank ClubSupport (2022)

De vereniging heeft dit jaar 273,23 euro van de Rabobank ontvangen! Iedereen bedankt voor het stemmen!

2-euro muntstuk

Rabobank ClubSupport (2022)

Ieder jaar doet onze vereniging mee met de Rabobank ClubSupport actie waarmee de vereniging een mooi geldbedrag op kan halen. Om te kunnen stemmen moet u lid zijn van Rabobank Achterhoek. Bent u als Rabobank klant nog geen lid van Rabobank Achterhoek?
U kunt u als Rabobank klant hier aanmelden om te kunnen stemmen.

Vergeet niet te stemmen tussen 5 en 27 september!

DSC_5694.JPG

NBV basiscursus imkeren (2022-2023)

Onze vereniging organiseert dit jaar weer de NBV basiscursus imkeren in Hengelo Gld. De cursus start op 24 september 2022. Schrijf u snel in i.v.m. beperkte plaats

Interesse? Kijk dan hier

image0 (31)_edited.jpg

Vereniging en haar leden in de krant

Ter gelegenheid van ons 100-jarige jubileum en dankzij de inzet van Feikje Breimer, is onze vereniging dit jaar regelmatig in het nieuws. Verschillende kranten waaronder het contact en de Gelderlander plaatste mooie foto's en verhalen van onze vereniging, waaronder het plaatsen van het insectenhotel bij het gemeentehuis (zie foto)

image0 (28).jpeg

BIJzondere bijenmarkt Bronckhorst (30 april)

Ter gelegenheid van ons 100-jarige jubileum was er een bijenmarkt georganiseerd door Marion Zielhorst, Feikje Breimer en Bieke Guntenaar. De dag was ondanks het frisse weer zeer geslaagd. Er waren veel bezoekers, de burgemeester heeft het verenigingslogo onthuld (zie de startpagina) en iedereen was erg enthousiast. Er wordt al voorzichtig gespeculeerd over een vervolg. Benieuwd hoe het op de markt was? U kunt het via onderstaande linkjes terugkijken.

Iedereen die meegeholpen heeft, enorm bedankt voor jullie inzet!

Omroep Gelderland
De Gelderlander
RTVideaal

(met dank aan Feikje Breimer voor het regelen van de media-aandacht)

BE9A4657.JPG

Bijenvereniging op Omroep Gelderland (1 april, geen grap!)

Ter gelegenheid van ons 100-jarige jubileum en de bijenmarkt zijn er bijenlessen aangeboden aan scholen in de omgeving. Voor meer informatie hierover lees je hier.

Om 17:00 komt de vereniging op de nieuwsuitzending van omroep Gelderland met bijenlessen door Heleen in de omgeving van Hengelo. De uitzending wordt herhaald en je kan het ook terugkijken. Zie www.gld.nl/gldnieuws

Logo voorstellen.jpg

Logo bijenvereniging (april 2022)

Ter gelegenheid van het 100-jarige jubileum willen we een logo ontwerpen voor onze vereniging. Er liggen al een paar opties klaar, maar ben je lid en creatief en wil je hier zelf mee aan de slag dan kan dat natuurlijk ook. Feedback op de voorstellen zijn ook meer dan welkom!

Logo aanleveren: Vóór 14 april bij het secretariaat
Voorstel naar de leden: ~16 april
Logo kiezen: vóór 30 april
Bekendmaking verenigingslogo: 30 april, bijenmarkt
Prijs voor het beste ontwerp: Eeuwige roem

DSC_1001.JPG

Heidegang met bijen (najaar 2022)

Ook dit jaar heeft de vereniging weer toestemming om met bijenvolken naar de heide te gaan. Wilt u ook met volken naar de heide? Meld u dan tijdig aan (zie info).

Doet u als tegenprestatie mee als vrijwilliger bij de heidewerkdag?
Zaterdag 26 februari van 9.00 tot 12.30 uur
Voor meer informatie zie hier

marktkraam_edited.jpg

BIJzondere bijenmarkt Bronckhorst (30 april 2022)

Op 30 april organiseert de vereniging een bijenmarkt i.v.m. het 100-jarige jubileum. De markt zal voor bijen en aanverwanten producten zijn, maar ook voor lokale producten en lekkernijen.

Locatie: Remigiuskerk, Kerkstraat 42, Hengelo Gld
Tijd: 10:00-16:00 uur
Vooraanmelding marktkramen: zie uitgebreide info hier

boek arie koster.jpg

UPDATE: NIEUWE DATUM BEKEND!!!!
Lezing ecoloog dr. Arie Koster (6 april 2022)

Op 6 april om 20:00 uur zal ecoloog dr. Arie Koster een lezing van 90 minuten geven over biodiversiteit, planten en wilde bijen in de Achterhoek.

Locatie: Ons Huis, Beukenlaan 30, Hengelo Gld
Aanvang: 19:30-20:00
Vooraanmelding vóór 30 maart bij het secretariaat
Info: zie Bijenhelpdesk, De Nederlandse wilde bijen en