Naar de heide met de bijen

Het Rozendaalse Veld (gem. Rheden)

Toestemming via de vereniging

Leden van onze vereniging kunnen in het najaar met hun bijen naar de heide in gemeente Reden (Rozendaalse Veld).

Voor het plaatsen van bijenkasten op het terrein, tijdens de heidedracht, is de vereniging in het bezit van een vergunning.

Vrijwilligers Heidewerkdag

Als tegenprestatie worden leden gevraagd om te overwegen eens te komen helpen tijdens een heidewerkdag. Deze wordt jaarlijks eind februari georganiseerd. Voor meer informatie kunt u terecht op de website van gemeente Rheden.

Regels bij gebruik

Bij het gebruik van de vergunning dienen leden ten alle tijden aan te kunnen tonen dat zij toestemming hebben om tijdelijk bijen te huisvesten op het terrein. Ook dienen gebruikers zich aan de aangegeven locaties te houden voor het plaatsen van kasten en mogen zij enkel voor het transport van kasten de aangegeven paden met de auto gebruiken. De vereniging is aansprakelijk voor haar leden op het terrein, dus gelieve u als gast te gedragen en geen rommel achter laten.

Kopie vergunning aanvragen

Leden die gebruik willen maken van de vergunning kunnen dit tijdig (juni) aangeven bij het secretariaat, zodat er een officiële kopie van de vergunning geregeld kan worden.